TuneList - Make your site Live

Thursday 9 May 2013

The AFTERMATH of the result

Assalammualaikum hidup.Wahhaaa hari yang dinanti telah tiba.Semuanya sudah terjawab.Tepat pukul 9 pagi semua pelajar UiTM mendapat habuan masing-masing.Dari yang selalu bangun dikala matahari terpacak,terbangun dengan sendirinya dek sindrom kecuakak melampau.Tapi segalanya sudah terjawab.Ada yang gembira mengalahkan kucing dapat ikan goreng.Ada yang hanya memblurrkan diri.Ada yang frust nongengg.Yang penting apa pon keputusannya terimnalah dengan redha.Kerana itu lah yang sebaik-baiknya sudah pon tertulis.
 
 
 
Macamana ngan aku?Pertama sekali time aku buka portal student hati aku sedikit kencang.Tapi bila dah terpacul keluar.Alhamdulillah aku lulus kesemuanya.Aku sudah menjangkakannya.Meskipun ada kecelaruan untuk satu subjek yang amat penting.Tapi yang anehnya aku tersenyum.Aku redha.Sebab aku tahu aku dah buat sehabis baik.Dan aku bahagia subjek yang agak suka aku dapat cemerlang.Alhamdulillah for that.Then aku sedar inilah satu penyedaran yang ALLAH bagi.That I'm good in some other ways.Kadang2 kita nampak kita nak yang tu jeee.Tapi pikiaq2 balik betoi ka kita nak yang tu.Kita dah selam ke apa kemahiran kita.Ternyata keinginan itu hanyalah nafsu semata2 tanpa mengaplikasikan akal yang waras.
 
 
Sekarang aku lega.Aku bersyukur kerana ALLAH telah memberi aku hati yang redha dan berlapang dada.Dulu aku agak terkurung dengan skop yang amat menekan aku sehingga aku tak berusaha untuk menjadi diri sendiri.Aku berusaha untuk memuaskan hati orang lain.Aku cuma takut dikata dan dipandang aneh dek kecemerlangan melampau di zaman lampau.Tolonglah jangan kait sekolah rendah aku dengan PMR dengan SPM.Semua itu rezeki aku di waktu dulu.Dan kini siapa tahu.ALLAH dah tetapkan pada aku.Jadi buat penilai2 diluar sana aku tidak kesah sebab aku hanya mahu dinilai oleh yang maha ESA.Sekarang aku selesai menganalisa result aku.Aku cuma tinggal ingin bertanya pendapat dari parents yang tercinta dari rakan2 yang serba memahami.Dari senior yang x jemu membantu.Dari guru2 yang x pernah prejudis.
 
 
 
Aku tumpang gembira buat rakan yang berjaya.Kalau ada slack sikit tu chill laaa.Tak de sape pon sempurna.Tu maknanya dah tiba masa untuk bangkit.Jangan kecilkan skop hidup anda dek kerana tertekan dengan impian masa lampau.Ketahuilah bumi itu luas.Dan rahmat ALLAH itu terlalu luas.Kalau rasa nak teruskan impian itu bonus.Sebab setiap kejayaan itu pasti ada kegagalan.Jangan mengalah itu sahaja.Wiwiwiwiwiwi kalau kita rasa kita terok ketahuilah ade yang lagi terok.Be thankful.Jadi dah tiba masa kita nak mengorak langkah lebih power lagi wakakaka.Kita masih muda.Memang ajal itu ketentuanNYA.ALLAH menilai dari kesungguhan kita bukan dari apa yang kita dapat.Buat apa dia nak tengok apa kita dapat.DIA dah ternyata MAHA KAYA LAGI MAHA AGUNG.So its quality not quantity.
 
 
 
And one more thing.Ketpikanlah segala impian keduniaan nak kereta Feghagi,rumah banglo 20 thengkat atau apa2 aja.Just be true.Berusaha untuk jadi cemerlang.Berusaha untuk berbakti.Berusaha untuk membuat sesuatu sepenuh hati demi kebaikan seluruh jagat raya.Nescaya segala kesenangan itu akan datang sendiri kepada kamu.AUTOMATIK.Kalu tidak sekarang di akhirat sana.InsyaALLAH.So wish me for the best.And good luck for you guys.It's okay if you wanna let all the tears to rush away all those pain and regrets.But it's a blessing if you just keep smiling and be thankful to the ALMIGHTY.Aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kalian.Okay thats all.tata SALAM UKHUWAH. :D (hugss)
 
 


No comments:

Post a Comment