TuneList - Make your site Live

Sunday 28 April 2013

Random Punya

Assalammualaikum hidup.Hope semua orang yang sentiasa sayangi sihat2 belaka yang dekat mahupun jauh.Aku disini baik2 sahaja.Masih bernafas masih bersyukur.Masih mencari masih terkebil.Itulah hidup yang sebenarnya adalah perjalanan bukan destinasi.Kita harus merasakan diri kita ini asing dari bumi fana ini kerana tempat yang hakiki kita akan kembali adalah di syurga sana.InsyaAllah.Waaaa falsafah habes laaa.
 
Sekarang ini aku tengah ambik HERBALIFE.Hahaha jeng3.Aku sebenarnya dah lama nak guna benda ni sebab dok tengok testimoni2 yang berjaya serta kawan2 yang berkaliber sentiasa dok promote.Then tak sangka pulak mak aku beli masa aku balik.Jadi kami sama2 laaa berHERBALIFE di rumah.Aku bukan laa nak kurus semedang niat aku.Aku risau pasal kesihatan aku.Aku kaget memikirkan lemak2 yang bergumpalan disekeliling jantung aku.Aku risau nanti aku sakit susah nak buat macam2.Allah dah amanahkan badan aku ni suruh jaga elok2.So sekarang ni baru seminggu lebih laa aku guna.
 
 
 
Dalam dok guna ni,aku mula insaf dengan cara hidup aku yang dulu2.Buat yang mengenali aku tahu laa cemana aku makan.Macam x makan seminggu laaa.Depa akan pelik kalau aku tetiba makan sikit.Nasik aku mesti menggunung laa.Lauk pon ikot sama menggunung apa lagi peyott pon jadi laa gunung everest.Bertapa x sihatnya.Kesian usus aku.Then sejak2 ni aku mula makan dengan lebih sihat iaitu breakfast dengan shake,lunch macam biasa dinner dengan shake.Masa lunch tu aku makan sikit je boleh kata 1/4 lebih daripada yang aku biasa makan.Banyak sayur dan buah.Aku dah x dak rasa pedih ulu hati yang aku selalu rasa dulu.Sebab aku belajar adab2 makan Rasulullah.Aku kunyah makanan aku lumat2 dan berhenti sebelum kenyang.Aku pon rasa cepat kenyang.Sekarang ni nak habiskan nasik yang banyak aku dah rasa pelik dan aku x larat.
 
 
 
Dah seminggu aku x minum air manis2.Aku minum air kosong,tea mix(teh dalam HERBALIfE)dengan shake.Alhamdulillah bila minum shake rasa kenyang dan kalau lapar pon minum air sebab tu sebenarnya signal badan x cukup air.Aku pon work out laa tetiap pagi.Disebabkan motivate punya pasal aku dah x bangun lambat.Dan aku rasa makin cergas dan enegertic sekarang.Oke mesti ramai tertanya2 pasal berat.Aku x timbang pon sebab rumah ni x dak penimbang.X beli2 lagi.Asyik lupa ja.Tapi aku boleh rasa kesan dia,seluar dan baju aku dah longgar.Tu baru seminggu.Aku harap kesan ni berterusan laaa jangan laa sekejap jee.Aku rasa badan ringan sikit aa sekarang.So x rugi pon kalau kita amalkan gaya hidup sihat ni.SIYESLY.Tetiap minggu jogg.Doakan aku agar terus motivate dan istiqamah yee.
 
 
 
Oh yaa bila laa result ni nak keluaq yee.Aku memang akan menerima apa sahaja result yang akan datang sebab aku dah buat plan untuk dua kemungkinan.Aku percaya apa yang ALLAH bagi tu dah the best.Kita dah usaha macam mana pon itu yang dah tertulis.Yang penting dah usaha.Aku x nak jadi macam sem lepas betapa aku sukar menerima hakikat.Aku just nak baiki diri aku yang lompang ini ke arah yang lebih baik.Apa yang penting pengalaman aku kat PALAM tu tetap awesome.Aku tak pernah menyesal dengan apa yang aku pilih.Sebab itu dah ditulisNYA maka aku redha.Oke sampai sini saja.SALAM UKHWAH.

No comments:

Post a Comment