TuneList - Make your site Live

Wednesday 21 March 2012

Terima kasih Mak n Abah

Assalammualaikum....cuba melelapkan mata...memang x boleh....Tak pernah seumur hidup aku rasa x senang duduk mcm ni..masa result PMR tu x dak lah sampai macam ni...Adei2 SPM2 mmg bikin aku penasaran teruk....Aku rasa mcm nak cepat2 ja pukoi 10 kerana aku sememangnya dah x tahan....

Aku dok kelek2 buku motivasi jaa tadi..haha ye la untuk menghadapi apa2 kemungkinan...kena laa ready awai2....Huhuuhu sukar untuk gambarkan debaran ini....aku tak menjangkan yang luar biasa...Aku cuma harap dapat yang terbaik....Aduh ntah apa yang aku takutkan x tau laa...Sebenaqnya aku rasa sedih sebab mak ayah aku dah spent byk gila utk aku belajar....x pa mak abah...nanti  adik belajaq sungguh2...sungguh kali ni x main2 dah....Ye la apa2 pon aku mmg pikiaq mak abah aku....sebab tanpa depa aku tekontang kanting...Mak abah terima kasih banyak2...ADIK sayang mak dan abah kerana ALLAH....

Mak abah...ADIK janji dengan sedaya upaya adik....adik nak jadi anak solehah...anak yang baik...yang akan menjaga mak dan abah...sebaik mungkin nanti...Tak mungkin adik sanggup biarkan mak dan abah mengalirkan air mata melainkan air mata kegembiraan....Mak abah terima kasih bagi adik makan...minum...pakaian....hiburan....kasih sayang atas izin ALLAH..Mak dan abah tak pernah sekali pon mengabaikan adik....Mak dan abah tak pernah biar adik kelaparan...kesedihan mahupun kesunyian...Sesungguhnya pengorbanan itu amat besar....x mampu adik nak balas....

Mak abah maafkan adik sekiranya adik belum mampu menggembirakan mak dan abah....Adik tahu mak dan abah tak pernah mintak lebih pon dari adik selain menjadi anak yang solehah...Tapi jauh di hati adik...ADIK nak banggakan mak dan abah...Adik nak mak tengok adik berjaya atas izin ALLAH....Mak abah terima kasih kerana tak pernah sedikit pon merungut atas segala penat lelah bekerja....Mak abah sesungguhnya adik banyak buat salah...Mak abah selalu utamakan apa yang adik nak daripada apa yang mak abah nak....

Mak abah mungkin bukan pada keputusan SPM ini adik dapat banggakan mak dan abah....tapi INSYAALLAH adik akan buat yang terbaik selepas ini...Adik nak jadi seorang yang berjaya di dunia dan akhirat....Adik nat jadi orang yang bermanfaat....Mak abah adik cuma mohon restu dan doa yang tak putus dari mak dan abah......Adik cuma pinta sokongan dari mak abah......Subhanallah....terima kasih atas didikan mak dan abah...adik dapat mengenal ALLAH..adik tak buta agama....Abah terima kasih kerana azankan adik dulu.....Terima kasih ajar adik solat...puasa....Abah terima kasih kerana suka ceritakan kisah2 nabi kat adik sebelum tidor dulu...sebab sampai sekarang adik ingat cerita2 tu...Mak terima kasih sebab marah adik bila x sembahyang mak...terima kasih sebab ajar adik tutup aurat...Sebab mak ayah sayang adik sebab mak abah tahu bertapa azabnya siksa ALLAH...dan bertapa indahnya SYURGA nanti....

Dengan lafaz BISMILLAH....adik akan cuba jadi orang yang berguna...adik x kan lelah berusaha...adik akan cuba...mak abah mungkin bukan sekarang adik berjaya..tapi nanti...Mungkin juga bukan nanti tapi di akhirat sana INSYAALLAH....Mak abah adik nak tengok mak dengan abah kat syurga nanti...Mak abah doakanlah yang terbaik buat adik.....Adik nak belajar sungguh2...Adik nak jadi orang berilmu....

SALAM SAYANG buat MAK DAN ABAH

~UHIBBUKAFILLAH~

No comments:

Post a Comment