TuneList - Make your site Live

Sunday 18 November 2012

Dunia masa kini yang aku x paham.. :0

Assalammualaikum hidup.....Apa khabar semua?? Kalau sihat ALhamdulillah...Kalau sakit pon Alhamdulillah sebab sakit tu kafarah dosa...biar dosa2 kita gugur...Sweet kan ALLAH kat kita..dia x menjadikan sesuatu tanpa sebab...Setiap benda yang dia cipta ni bermakna...Dan dia sayang semua makhluk ciptaanNya..Haa aku baru terSENTAP dengan bertapa sweetnya ALLAH kat kita lepas aku tengok video yang dibuat oleh MRTHEALLSHARE ni...oke link dibawah...
 
 
Hemmm bila aku tengok balik diri aku...memang banyak sangat nikmat yang ALLAH bagi..yg dia uji tu sikit sgt..lagi ALLAH uji kita bermakna dia lagi sayang kita sebenarnya...Huh recently banyak berita yang x menyedapkan telinga bagi kita umat ISLAM dan rakyat MALYSIA....Hemm first of all pasal PALESTINE laa...kesian kan...Moga ALLAH kurniakan kekuatan buat mereka....Bila dah timbul soal ni...mulalah keluar BOIKOT sana sini...padahal semua dah tahu yang MEKDI...STABAK ngan beradik2 dia tu dah lama dah ada link ngan Yahoodi tu...Rasanya sejak2 zaman aku high school lagi benda ni diwar2kan...tapi kenapa baru sekarang sesetengah pihak nak memboikot dengan DASATnya...baru laa dok tweet2 kata kesian balaka...padahal banyak yang dah tahu sebelum2 ni...kenapa kelmarin2 dulu tu dok telan berbondon2 dah x mau bising pon...Apa ingat kalau dah perang tu teruk baru boikot...alahai manusia...aku skali laa tu cemtu....



Hermm tu laa hakikatnya sekarang....X dinafikan laa boikot tu perlu...tapi daripada dok bertekak pasal MEKDI kaa STABAK kaa...beik laa kita pi tadah tangan DOA....Bentang sejadah SOLAT HAJAT....BACA YASSIN....bukankah itu lebih membantu kerana DOA tu senjata UMAT ISLAM....Hok aloh daripada mu dok tecangang depan laptop...IPAD....IPHONE...S3...dok gaduh pasai menda2 camni.....
 

 
 
Hahh!! pastu baru2 ni kecoh plak pasai dok doa2 yang x baik pada pihak lain oleh pihak tertentu ini...Kan dalam ISLAM pon dah kata mana boleh kita doa yang x baik pada orang lain....Adei tambah pulak doa kan saudara sesama ISLAM....kalau pi doa kat orang KAPIAQ tu x pa laa jugak...Memang laa kadang2 manusia tu dia jahil sikit...tapi dia still ada iman still ISLAM...still saudara hang...bulih pulak dok doa lagutu....Doa laa bagi dia taubat ka...dak pon pi laa nasihat elok2....ini menunjukkan contoh yang tak baik pada generasi muda....Kesian laa kat kami...Otak2 kami dah tercemar dengan mainan politik yang entah apa2...adoi...satgi mula laa kata budak2 mana tau apa2...sebab dok kata lagutu laa kami dok pi main macam2 tu..ya laa kami kan x tau apa2...haha SENGAL

 
 
Hemmm...apa nak jadi pon aku x tau...yang aku tau ni memang kat akhir2 zaman...Jadi semua benda2 aneh ini NORMAL....Ya ALLAH selamatkanlah kami....berilah kami hidayah....Kita kat sini memanglaa x kena terjah bom...tapi kena hempap dengan keseronokkan duniawi...Ye laa...tempat berseronok makin banyak tumbuh kat MALAYSIA...kita pon ingat kita laa orang paling aman damai dalam dooonia ni....Tapi dalam kita sakit...Tu laa ALLAH tu maha adil...So ujian kita jenis macam ni...Ingat senang ka nak lawan dugaan duniawi ni....Paling senang laa...kita duduk depan lappy pastu berat nak angkat pungkoq pi solat...Tapi kalau kat sana orang takut x sempat solatkot kena bom tiba2....Haa nampak x permainan dia....oke..

Ni laa kita..hahahaha !!!

 
Tapi mereka... :'(

 
 
So jom laa kita sama2 cari keredhaan tuhan....Aku x mau mati katak....Aku nak mati dalam iman...Aku nak masuk syurga...Jom laaa....Jom laa kurang2kan seronok ni....aku tau susah...sebab kita dah diamndikan dengan mentaliti yang sukakan kesenangan dan keduniaan.....Tapi kita boleh buang pelan2.....sikit2 pon x pa laa wei...Asal iman kita makin hari makin kilat...bukan makin hari makin sakit...Jom laa weyh...aku perlukan teman2 perjuangan...Sahabat yang boleh tarik aku kalau aku buat benda x senohong....kalau aku malas...kalau aku lalai....Aku x kuat kalau aku sorang....Boleh kita sama2 seronok kat SYURGA nanti..bukan sama2 teriak kat NERAKA....Biarlah sikit tapi memberi makna pada kita....Jom...Jom....Jom

 
 
Okelah moga ALLAH bagi kita hidayah....Kita boleh....Oke jom laa jadi baik x rugi pon...Aku pon jahat2 bengong2 gak...tapi aku x mau selamanya camtu...Aku nak belajar....mudah-mudahan...amin...KBYE




No comments:

Post a Comment